pondělí 23. května 2016

Tour Jižní Čechy 2016



 zahájena aneb dovolená je tady!
Letos jsem se rozhodla pro další dobrodružnou dovolenou.
Nikdy jsem zde nebyla, tím víc mě to lákalo poznat tento kraj.
V Sobotu ráno jsme se na rychlo sbalila, protože to je činnost, kterou doopravdy nesnáším, natankovala a hurá na cestu.
Díky turistickému deníku, jsem si "naplánovala" trasu a prostě jela.
Zastávka v Tišnově na oběd byla první zastávkou.
Dále po cestě byl kamarád s hájenkou, tak jsem se musela zastavit na návštěvě, když už jsem na jeho straně.


Po bloudění ve Velké Bíteši, kde mě zmátla pěkně uzavírka jsem dorazila do Náměště nad Oslavou.
Na zdejším dominantním zámku, se konal svatební veletrh, tak jsem se mohla pokochat nejen interierem, ale i vším co ke svatbě patří.


Cestou do centra jsem navštívila nádherný barokní most z kterého bylo krásně vidět na celý zámek.
V infocentru jsem se dozvěděla o rozhledně Ocmanice, která mě nalákala především svým zvláštním vzhledem.

Cestou k ní jsem trochu bloudila a hned si mě vyhmátla zdejší policie.
Měli ze mě srandu, ale nakonec se slitovaly a poradily kudy dál.
Rozhledna byla vskutku zajímavá a myslela jsem si, že bude i větší.
Ale její výhled na krásnou krajinu byl nádherný.


Doslova cestou necestou, polem nepolem jsem dorazila  do Třebíče.
Bylo dost hodin, tak jsem stihla pouze výhled z radniční věže a návštěvu centra.
V tomto městě je dosti památek, tak snad cestou zpátky se mi poštěstí poznat více.

 Telč a Jindřichův Hradec jsem profrčela bez zastávek a mířila rovnou do Staňkova, kde již čekal zbytek dovolenkové družiny.
Strašně mě zaujala krajina okolo Třebíče a Telče, nádherné lesy a louky se úplně vybízeli k procházkám a focení.

Po příjezdu do kempu jsem zaparkovala berušku, která zvládla ohromných 256 km a tak zasloužila stejně jako já odpočinek.
Večer bylo nádherné pozorovat úplněk přímo nad hladinou.


První cesta byla vyčerpávající, ale za to plná dobrodružství.
O objevování krás Třeboně zase příště :-)

Jak to máte s cestováním Vy? Podnikáte neplánované výlety?
Co Vás nejvíc zajímá?


4 komentáře:

  1. Já doslova miluju jižní Čechy. Objevila jsem je díky příteli a jeho rodině, protože tam každý rok jezdili na dovolenou a jednou mě vzali s sebou. Byla to láska na první pohled, nádherná příroda, i města se mi tu líbí, lidi jsou milí... Škoda, že jsi Jindřichův Hradec jen profrčela, tam to mám zrovna úplně nejradši. Tak třeba příště a teďka už se těším na další článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se na jih Čech taky, v srpnu. :) Máme tam naplánovanou dovču v Písku a spoustu výletů do okolí. Už se mooc těším, protože to tam naprosto miluju. S našima jsem to tam jako mladší projezdila až moc a vždycky se tam ráda vracím. :) Je tam nádherně. :)

    Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně je tam krásně, hned bych jela znovu :-)

      Vymazat
    2. Vážně je tam krásně, hned bych jela znovu :-)

      Vymazat