úterý 24. května 2016

Tour Jižní Čechy: Třeboň


 První oficiální den dovolené jsem zahájila výletem do Třeboně.

Připojily se ke mě dvě ženy z dovolenkové družiny, tak bylo o srandu vystaráno.
Po příjezdu do centra jsem se kochaly krásami kouzelného náměstíčka.
Bylo jako z pohádky.

Nad ním se tyčila vyhlídková věž staré radnice, na kterou jsem vystoupaly.
100 schodů nám dalo zabrat, ale ten výhled stál za to.

 Dále naše kroky pokračovaly kolem zámku do zámecké zahrady přímo do Domu přírody Třeboňska.
Já jako velký milovník přírody jsem tohle prostě musela absolvovat.
A bylo se na co dívat.





5 místností vybavených video projekcí a spoustou preparátů zakomponovaných do zdejší krajiny.
Na závěr jsem si s holkama vybraly film o výlovu rybníka.
Byl krásně zpracovaný od prvotních příprav až po přebírání ryb.
Nikdy jsme na výlovu nebyla tak jsem byla překvapena jak to celé probíhá.

Po malém odpočinku pod korunami stromů  v zahradě jsme vyrazily na zmrzku a směrem k rybníku Svět.

Krásná dubová alej jej lemovala a spousta kaprů u břehu.
Slunce kreslilo na hladinu milion třpytek a ostrůvek uprostřed rybníka v nás vyvolával pocit tajemství, kdo tam asi sídlí.


Kolem rybníka jsme došly až ke Schwarzenberské hrobce.


Nádherný novogotický skvost uprostřed lesa.
Působilo to tak tajemně.
Obdivuji jak mohli takové nádherné skvosty postavit bez techniky.

Cestou zpátky jsme se najedly, napily a polily ledovou tříští a vyrazily se podívat na největší rybník Rožmberk.
Vítr tam foukal dost silně, ale ten výhled.
To byla paráda.
Ochutnaly jsme zdejší pochoutku Rybí hranolky, ale upřímně moc mě to nenadchlo.

Město Třeboň je krásné a hlavě zajímavé.
Věděli jste, že pouze kolem Třeboně je 500 rybníku?
A v celých Jižních Čechách je jich přes 7000?
Tento kraj je vážně obdivuhodný.

2 komentáře:

  1. Jééé, moc pěkné fotky. Tam jsem zrovna nebyla, ale myslím, že stojí za návštěvu, však na to mám teď léto. :)

    OdpovědětVymazat