pátek 15. května 2015

Limetková bábovka..

.. je nejlepší bábovka, kterou jsem doposud jedla. Ne kvůli tomu, že jsem ji pekla já, ale kvůli její chuti. Žádná suchá dusící buchta. Tahle je krásně vláčná, jemná a voňavá tou svěží limetkou.
Čím to? Že by tím sněhem nebo těma nervama?




Budeme potřebovat 
                • 250 g polohrubé mouky
              • 420 g cukr krupice
                • 1/2 hrnku oleje
                • 1/4 hrnku mléka
              • 6 žloutků
              • 6 bílků
                • 100 g namletých oříšků
              • 2 lžičky kypřícího prášku
                • špetku soli
                • štávu a kůru ze 2 limetek

Předehřejeme si troubu na 180 C. 
Do jedné velké mísy dáme cukr, olej, mléko, žloutky, vymačkané a nastrouhané limetky a vše šleháme 4-5 minut.

Poté přisypte mouku a oříšky a dobře promíchejte, aby se vše dobře spojilo.

V druhé míse si vyšleháme bílky se solí do tuha. 
Jemně vmícháme do moučné směsi a kam na poslední chvíli přidáme 2 lžičky kypřícího prášku.

Naplníme bábovkovou formu, kterou jsme si předem vysypaly a pečeme dle potřeby. Cca 60 minut.
Bábovku můžeme ještě vyšperkovat citronovou nebo čokoládovou polevou.



♥ Any ♥

6 komentářů:

  1. Já bábovky miluju :-) vypadá výborně, mňam

    OdpovědětVymazat
  2. Doporučuji, měla jsem možnost ochutnat, je výborná!

    OdpovědětVymazat
  3. Moje top je pistáciová, muž se po ní může doslova utlouct. Ale limetková zní taky hodně dobře, ony ty zelený věci asi mají něco do sebe ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej:-) Pistácie nejsou špatný nápad, nějaký fígl? Ale nevím nevím, než bych ty pistácie vyloupala asi bych je dřív snědla samotné:-))

      Vymazat
    2. No, on je základem hlavně pistáciový pudink a samotné oříšky jsou už jen peo dokreslení. A kupuju vyloupané, samozřejmě ;-)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat