středa 1. června 2016

Tour Jižní Čechy: České Budějovice


Další cestovatelský post o krásách toho města.
Další den usedám do auta a mířím si to do Českých Budějovic.
První zastávka je v Hluboké nad Vltavou.

Toto místo je především známé nádherným zámkem, ale mě sem táhl jiný cíl.
Chtěla jsem se podívat na zámek Ohrada, hned vedle zdejší Zoo.
Tento barokní lovecký zámek je proslaven především lesnicko- loveckým muzeem.
Na chodbě nyní můžete zároveň shlédnout výstavu Petra Slaby a jeho kresleného humoru ze Studia Divočák.
Pro všechny milovníky přírody vřele doporučuji.




 Jelikož jsem na Hluboké už byla, mé kroky vedly na jistotu.
Prošla jsem se zdejším městečkem a pokochala se zdejšími krásami.
Občerstvila se a pokračovala do centra Českých Budějovic.

Byla jsem mile překvapena, že není problém zaparkovat u centra.
Po pár krocích docházím ke krásné radnici, která zdobí celé náměstí.
Tahle původně renesanční stavba barokně upravená mě osobně velmi okouzlila.


Další dominantou kousek vedle je Černá věž.
Po zdolání 225 schodů je z ní nádherný výhled do celé krajiny.




Takový výšlap pořádně unaví a kam jinam zajít se občerstvit něž do legendárních Masných krámů.


Po výborném obědě jsem se brouzdala uličkami až jsem došla k Jihočeskému muzeu.
Jejich stálá expozice o historii města, byla doplněna i expozicí Vltavínů a jiných přírodních skel.




Dokonce jsme v jedné místnosti objevila i výstavu jízdních kol a vývoj kola jako takového.
Muzeum bylo nádherné, vzdušné a díky mnoha exponátům se bylo na co koukat.

Obchůzka centra a zdejších kulturních možností mi zabrala celé odpoledne.
Škoda počasí, které bylo pod mrakem.
Přece jen když svítí slunce je všechno takové nějaké hezčí.
V Budějovicích jsem již jednou byla, tak mě město jako takové nepřekvapilo, 
ale díky možnostem, které tady jsou ke shlédnutí se sem určitě ještě vrátím.
Co bych neudělala pro další nálepku do turistického deníku:-)

Máte nějaké oblíbené místo v ČB?

Cestování zdar :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat